این جستار شامل 1 پاسخ ، و دارای 1 کاربر است ، و آخرین بار توسط  صدرگشت در 1 سال پیش بروز شده است.

تاپیک جامع وینچ گاردانی


  • صدرگشت
    سرپرست کل
    صدرگشت

    در تاپیک جامع وینچ گاردانی صرفا در مورد معایب و مزایا و نصب و راه اندازی و استفاده از وینچ های گاردانی صحبت خواهیم کرد. وینچ های گاردانی وینچ هایی هستند که قدرت خود را از گیربکس خود خودرو گرفته و بر روی خودروهای دو دف و عمدتا در جلوی خودرو نصب می شوند. امروزه نمونه های دست دوم و استوک این وینچ ها به وفور در بازار یافت می شود و از زمانی که به دلایل قانونی خرید و تجهیز خودروهای کاربوراتی قدیمی برای آفرود کمی کم رونق شد و قیمت خودروهای قدیمی کمی واقعی تر گشت و دیگر قیمت های فضایی از این عرصه رخت بر بست وینچ گاردانی نیز به قیمت واقعی نزدیک تر گردید.
    روزگاری بود که دلال بازی در این عرصه سبب شده بود که وینچ گاردانی که عمدتا به صورت کیلویی و از کشورهای مجاور به ایران وارد می شود به قیمت های باور نکردنی و غیر قابل هضم عرضه می شد و البته زیاد بودن تقاضا نیز مزید بر علت بود ولی چندی است که این وینچ ها نیز به قیمت واقعی تر نزدیک تر شده اند.

    وینچ های گاردانی حقیقتا وینچ های خوبی هستند فقط نصب آنها بر روی خودرو کمی دشوار می باشد و از سوی دیگر تنها زمانی می توان از این وینچ ها استفاده کرد که خودرو روشن باشد و به هر دلیلی خودرو که خاموش شد این وینچ ها نیز عملا کاربرد و قدرتی نخواهند داشت و این شاید اصلی ترین عیوب وینچ های گاردانی باشد.

    در مورد وینچ گاردانی و در مورد هر وسیله ی مرتبط به آفرود هر جا دیدید قیمت واقعی نبود و بسیار بالاتر از چیزی بود که باید باشد نخستین موضع گیری شما باید نخریدن باشد. وقتی همه ی شما دست به دست هم داده و از خرید اجناسی که چندین برابر قیمت عرضه می شوند و در اصل بستری برای دلال بازی شده است خودداری کنید یقین بدانید اینها وسایلی نیستند که بتوانند در جای دیگر عرضه کنند و در نهایت محبور به التماس به خود شما خواهند بود تا به قیمت های بسیار پایین بخرید.

    خود من موتور بالا بر ماشینم خراب شده بود وقتی برای خرید استوم مراجعه کردم یارو هر موتوری را 130 قیمت داد و وقتی دید از این خبرها نیست زور خود را زد تا بیشتر بگیرد و بسیار راحت و ریلکس از مغازه خارج شده و گفتم من نمی خواستم موتور را باز کرده و تعمیر کنم ولی گویا مجبور هستم.

    فروشنده وقتی دید حقیقتا دیگر از خرید منصرف شده ام از موضع خود کوتاه آمد و در نهایت به جای هر عدد 130 تومن جفتی 35 تومن با ضمانت سلامت و با ضمانت خروج از تست برداشتم و رفت باتری خودرو آورد و از کوهی از موتور شیشه بالا بر یک جفت سالم و پر قدرت و بزرگ تر از نمونه هایی که خودم داشتم را سوا کردم که حتی پیچ گوشتی نیز تا به امروز نخورده بودند و 35 تومن به فروشنده دادم.

    در خرید لوازم استوک ابدا خود را مشتاق و نیازمند و محتاج نشان ندهید. دارو نیست که نخرید و بمیرید. وینچ گاردانی است و کسی به علت نداشتن وینچ گاردانی بر روی خودروی خود نمی میرد. فروشنده اصرار خواهد کرد بیعانه دهید چون مشتری پای وینچ خوابیده است و بعید نیست شما از مغازه خارج شدید برای بردن وینچ بیایند ولی از بیخ خالی بندی است.

    همین داستان را سر من پیاده کردند و من شش ماه بعد که گذرم سمت مغازه افتاد هنوز وینچ گاردانی همانجا بود و این بار که به فروشنده گوشزد کردم این وینچ جز گرفتن جا و تنگ کردن جا سودی برای تو ندارد حاضر شد به نصف قیمتی که پیشتر قیمت داده بود نیز بدهد ولی باز از خرید امتناع کردم و چند ماه بعد شاید به یک چهارم قیمتی که فروشنده در روز نخست برای فروش اش ناز می کرد خریدم شاید هم نخریدم چون نیازی هم به بستن اش روی خودرو ندارم.


  • صدرگشت
    سرپرست کل
    صدرگشت

    البته از این مهم هم نگذریم که یک عده دلال هم پای جوانان نشسته است و جوانانی که تجارب کافی ندارند را اغفال و الزام به بستن وینچ و آن هم از نوع گاردانی می کنند و خود همین مساله نیز سبب افزایش تقاضا و چشم و هم چشمی و خرید شده و البته قیمت را بالا می برد. اولا در صورتی که هدف شما از خرید خودروی آفرود و یا تجهیز خودرو برای آفرود، سفر به کویر می باشد بدانید که وینچ چه از نوع گاردانی و چه از نوع برقی کاربرد زیادی برای شما در کویر نخواهد داشت چرا که در ویر اصولا چیزی برای بستن کابل نخوایهد یافت تا وینچ شما را یاری دهد و شمایی که قرار است به کویر سفر کنید لوازم مهم تر و کاربردی تر نیاز دارد تا وینچ!
    شاید عده ای باشند و بگویند می تواند از لنگر استفاده کرد و یا زاپاش رادر زمین چال کرد و کابل را به این دو وسیله بست ولی ناگفته پیداست برای حمل لنگری که در کویر بتوان به وینچ بست و خودرو را کشید باید یک وانت دو دف نیز کرایه کنید تا این لنگر را برای شما در طول سفر حمل کند و چال کردن زاپاس نیز در مورد خودروهای دو دف در کویر پاسخگو نخواهد بود و با نخستین فشاری که وینچ وارد می کند عموما زاپاس از زیر رمل ها به در می شود مگر اینکه آن را در عمق شش متری رمل ها چال کنید که البته برای خارج کردن خودرو از رمل ها روش های بسیار ساده تر نیز در دسترس خواهد بود

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.

هرگونه باز نشر مطالب این سایت حتی با ذکر منبع منوط به کسب اجازه ی کتبی می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت به استناد قانون حمایت حقوق مولفین و مصنفین و ... .پیگرد قاطع قانونی را به دنبال خواهد داشت.